En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 24 mars 2010

Kvällssysslor

Sådär ja, då var barnen nytvagade och isäng-stoppade. Ska ge mig på lite påskkorts-tillverkning och eventuellt skära ut en ny schablon för att trycka nya disktrasor. Har en tendens att börja med det som är roligast och skjuta på det tråkiga tills natten faller på och eftersom det alltid finns något skoj att göra så hinner det gå många dagar och nätter innan de aptråkiga grejerna blir gjorda. Har ett gäng dockor som jag tillverkade efter jul som väntar på sina trälådor, men innan de kan spikas ihop måste de målas och det är sååå många delar att jag blir svag i knäna bara av att tänka på det. Så nu sitter de på en hylla och glor och viskar tyst att jag är lat. Jag borde därför ta mig i kragen och få det gjort men jag har bladguld som skulle bli så fint på påskkorten och jag har äntligen hittat min försvunna stållinjal så att jag kan mäta upp pappersarken och jag har tre långa timmar tills läggdax så jag kanske kan börja bara lite med korten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar