En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 27 juni 2010

Elefantkalas

Idag ordnades ett ordentligt elefantkalas utomhus i sommarvärmen. Härligt när barnen är sams och leker kreativa lekar. Själv försökte jag tillverka små papperspåsar till förvaring av betongsiffrorna jag gjutit. Samtidigt ville jag sola mina bleka ben, men det är sällan lätt att papperspyssla utomhus, allt blåser omkring och rullar iväg, plus att man får solen i ögonen. Till slut gav jag upp och flyttade in alla grejer, istället gick jag ut och fotade barnens lek. Födelsedagsbarnet heter Pomelo och fyllde sju år idag, (i den här leken. Ska tilläggas att hon fyller år onormalt ofta!) Dagen till ära bär hon gul partyhatt.

Trind elefant på skattjakt i ormfylld labyrint, den röda tråden leder fram till presenten...

...som visar sig vara en praktisk och snygg snabelvärmare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar