En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

fredag 11 juni 2010

Fredagsmys på ICA-Maxi

Ibland råkar vi hamna i otakt med storhandlandet och tvingas iväg på en fredagskväll. Då börjar vi med att trycka i ungarna en varmkorv och så hoppas man att både barn och vuxna orkar med den närmsta timmen. Ikväll gick det riktigt smidigt förutom att M. blev påsprungen av en synskadad strax efter att jag pedagogiskt förklarat att "hon har en blindkäpp att känna sig fram med för att inte krocka med nån" Kan bero på att han är så smal att han lätt missas. Ute på parkeringen kollade vi om någon potatis börjat gro i rabatten, eftersom vi grävde ner ett gäng i höstas som någon hade tappat mellan bilarna, lite guerilla gardening helt enkelt. Inget stack upp, kanske frös de sönder under vintern. L. bad att få åka i en sån där kundvagnsbil nästa gång vi skulle dit, då slog det oss att hon aldrig fått det. Storebror minns jag pinsamt väl att han provade, han var väl sisådär 1,5 år och biltokig, när vi betalat i kassan skulle jag lyfta ut honom och jag slet och drog och tänkte är det verkligen så trångt att ungen fastnat! Då såg jag tillslut att han alldeles själv spänt fast "bilbältet" runt midjan, klart han var svår att få ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar