En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 2 juni 2010

Regnvatten på flaska

En bortkastad gammal flaska har hos oss fått nytt liv efter en omgång med diskborsten. Tänkte ha den utomhus i sommar, både som prydnad och som "vattenkanna". Runt halsen på flaskan har jag knutit fast en träskylt med texten "regnvatten". Det blev dessutom lite andra småskyltar när jag ändå höll på. Nu ska jag ge mig i kast med en klänning som ska piffas till med ett brett svart band, är inte helt övertygad om att det blir bra, men jag ska ge det ett försök i alla fall, annars åker väl "sprättkniven" fram. Måste börja fundera på lite frökenpresenter också eftersom sommarlovet nalkas och som vanligt är jag mest peppad över själva paketinslagningen, kanske får det bli betonghjärtan till dem allihop, fem på L.s avdelning och två på M.s skola. Tur att jag gjort många redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar