En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 20 december 2010

Pang bom krasch

Tänkte visa lite julstämning jag fixat på övervåningen, dessvärre råkade jag under fotouppdraget ha sönder kameran, illa! Blir till att köpa en ny, snarast. Den går fortfarande ta bilder med men man ser inget på displayen så det är lite trixigt. Här är i alla fall ett av de fönster jag drog fram ur rivningsmassorna när de rev kapellet här i våras. Några rutor sitter kvar, där har jag satt några gamla julkort. Övrigt "pynt" är saker jag samlat på mig.

Julgranskula i begagnat skick, bortslängd av någon och upphittad av mig.

En tovad docka jag gjorde här om året, den har naturligtvis fått sig en luva för julstämningens skull.

Liten tavla som jag köpte på loppis en gång. Motivet var horribelt men jag var mest ute efter ramen. På bakstycket fann jag texten: "julen 1948 från Katarina", tyckte det var lite kul så nu blev det en del av julpyntet. Det var förövrigt när jag tog det här kortet jag fumlade med kameran så den gled ur min hand occh gick sönder. Ack! att ett fall på 10-15 cm. skulle vara så förödande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar