En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 2 januari 2011

Julklappskavalkad!

Tänkte visa några av de julklappar jag fick. (FÖRRA året, he he) Jag och mannen har slutat köpa åt varandra, istället lägger vi pengar på något vi vet att vi behöver. I år blev det en ny digitalkamera eftersom nån klant hade sönder den gamla. (se tidigare inlägg...)
Då var det extra roligt att få en sån här i ett av paketen!
Den här söta trebenta vännen är ett kamerastativ som har magneter i fötterna och böjbara ben. Möjliggör att ta bilder/filma mig själv, kanske t.ex. genom att sätta fast den på kylskåpet. Bra om jag vill pyssla i bild men saknar kamera-assistent.
Ett filmspel, precis som det står på kartongen. Vi spelade en omgång under julhelgen, killarna mot tjejerna och brudarna vann! Jag och A. kompletterade varandra, jag har lite koll bakåt i tiden och hon fyllde igen luckor som uppstått under de senaste sju åren jag levt i en mammabubbla med bristande biobesök som resultat. Perfekt!

Mjuk och mysig sjal att linda in hela skallen i när det blåser kallt.

Små garnnystan, så söta att man vill smaka på dem, tänkta att användas till amigurumivirkning. Jag har redan boken, nu är det bara att lära sig tekniken.

Fårskinnstofflor. Varma och fina, när man är så frusen om fötterna som jag behövs både dessa och...

...stickade tjocksockar. Går runt i sådana året om och dygnet runt, jo jag sover i dom också. Har även en korg i hallen med lånesockar i olika storlek eftersom vi har det lite golvkallt här. Visst var dessa snygga!

Sist ut i julklappskavalkaden: en trisslott, notera att det var vinst på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar