En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

fredag 4 mars 2011

På väg hem med matkassen


När jag handlar bara lite varor så där, brukar jag sen roa mig med att klura på hur man bäst skulle kombinera dom udda varorna man kånkar på. Helst ska man få ihop både något "matigt" och något "smarrigt" och idag var det inte alls svårt eftersom jag hade både fil, bröd och rökt skinka i kassen. Fyra plopp för en tia var ju en given efterrätt. Betydligt knepigare kan det bli när innehållet spretar iväg... tvättmedel, ketchup, bananer och salt... ja du förstår ju själv, det blir ju inget vettigt av det. Vill man utmana sig själv lite till, kan man bestämma huruvida man får ha tillgång till en spis eller tvingas äta maten olagad, typ vi låtsas att man fastnar i en hiss i ett dygn eller så... då är t.ex. rå kyckling fullständigt värdelöst att äga. Ja, jag vet att det nästan aldrig händer att man fastnar i en hiss på väg från mataffären men, tänk om! Just idag hände det inte mig så eftersom jag vid middagstid hade tillgång till ett välutrustat kök, en ugn och ett välfyllt kylskåp gjorde vi pizza...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar