En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

torsdag 14 april 2011

Konstiga saker jag sytt...


Ikväll har jag inte sytt någonting, bara varit nöjd över att vara färdig med utstyrslarna och att barnen gillat det färdiga resultatet. När jag sydde de spetsiga öronen härom natten kom jag att tänka på några andra knasiga saker jag tidigare sytt:


  • Korvar med bröd till barnens lek-kiosk och syltkakor till miniköket under trappen

  • Ett avhugget hästhuvud med hängande "köttslamsor" (användes som överraskningsobjekt gömt i en säng efter ett filmmaraton med alla gudfadernfilmerna, he he)

  • En fisk med insytt presentkort till en fiskeaffär. Mottagaren som fyllde 40 fick "rensa" fisken genom att sprätta upp buken och därigenom komma åt presenten. (se bild)

Och det lär säkert bli andra konstigheter vid symaskinen i framtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar