En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 5 april 2011

Nytt tyg och nya tag

Man ska aldrig snabbgöra något och tänka sen att man ska fixa det ordentligt. Risken är nämligen stor att det där improviserade hastjobbet sen blir permanent, det är tillräckligt bra för att fungera men förmodligen slarvigt och halvdant när det synas i sömmarna. Så är det med vikskärmen på bilden, den står i mitt arbetsrum mellan extrasängen och lilla soffan. För typ två år sedan blev det bråttom att fixa den eftersom jag eventuellt skulle behöva skärmen till en marknad. Lösningen blev att jag helt enkelt tejpade fast tyget, japp... och sen har det sett ut så, men nu äntligen har jag tagit tag i projektet igen och köpt nytt tyg som ska SYS (!) och allt ska fästas fast ordentligt. Jag ska till och med vara så duktig att jag tvättar tyget innan så det inte krymper om nån unge kaskadspyr på skärmen och det måste monteras ned för rengöring. Måtte det aldrig hända...

4 kommentarer:

  1. Ja, man ska då tänka på alla eventualliteter... Men nog är det skönt med de där projekten som ibland blir avslutade!

    SvaraRadera
  2. Jo så är det, men man ska väl inte ropa hej ännu eftersom det mesta av arbetet återstår. Det nya tyget är förresten vitt med svarta små prickar.

    SvaraRadera
  3. Eller så är det ett briljant exempel på hastjobb, fatta att tejpen hållit i två år! Bra tejpat

    SvaraRadera
  4. Ja fatta att det är så bra drag i bara vanlig frystejp. Brukar märka barnens skor på insidan, snabbfålla gardiner och såklart använda den till märkning av matlådor som ska in i frysen. Det kan man inte göra med en schweizisk armékniv!

    SvaraRadera