En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 22 juni 2011

Sommarpresent till fröknarna


I morse överlämnade vi frökenpresenter till förskolan där femåringen går. Det brukar alltid samlas till någon gemensam present från alla familjer men jag tycker det är kul att pyssla ihop något personligt också. I år har jag förökat ett gäng hjärtan på tråd och därefter lindat upp bladen på små runda bågar jag böjt till av ståltråd. På sidan ser man en etikett skymta. Egentligen är krukorna muggar utan handtag, det fanns många fina färger att välja mellan och jag behövde fem... till slut blev det en gulgrön, två gröna (som på bilden ovan)...


...och två lila. Pippin i mitten är tillverkad av självtorkande papperslera.


Etiketterna fästes med runda gem på sidan av "blombågen", där fick femåringen skriva frökens namn och sen skrev jag till en sommarhälsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar