En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 9 augusti 2011

Hattlampa och filmväska


Ja, det blev ingen bild på det nyinköpta tyget. I skrivande stund befinner det sig i tvättmaskinen för "förkrympning" men i morgon kanske. I Umeå pågår Nolia-mässan för fullt och följande två bilder tog jag där i Söndags. Extra lustigt var det att jag typ för två veckor sedan pratade om den snygga lampa som finns att köpa som ser ut som en hatt. Tyvärr kostar den sisådär tvåtusen så jag började prata om att tillverka en egen variant... vad får man då se på mässan i en monter som handlade om återbruk, jo hattlampor!

Jag tar det som ett tecken på att jag ska ta tag i mitt eget hattprojekt.


Det här var kanske inte så snyggt men ganska kul: en väska virkad av videoband...Independence day närmare bestämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar