En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 12 oktober 2011

Tystlåtna och missnöjda tomater

Jag vet inte riktigt var det sket sig med vår tomatodling, men faktum är att att vi idag (mitten av Oktober) kunde avnjuta våra första tomater. Detta efter en helt otrolig sommar med sol, sol, sol i stort sett varje dag. Jag tror att det regnade fem gånger på dom sju veckor jag var ledig, varav typ två gånger under natten. Jag misstänker dock att ett växthus kan vara lösningen på vårt tomatproblem för våra plantor ville tydligen ha ännu mer värme... eller näring, vad vet jag. Dom är ju rätt tystlåtna av sig...


Desto mer krut har det varit i gräslöken som vuxit frodigt hela sommaren. Fast det nu passerat två rejäla frostnätter är den i finfint skick så det blev en näve nedklippt i dagens middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar