En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 7 oktober 2012

Somliga går med trasiga skor, och det kan se kul ut

Jag har roat mig lite med ett par gamla gummistövlar. Kanske kan de funka som utklädningskläder för en maskerad, till lek eller bara som knasig prydnad i hallen.
Jag använde ett par stövlar som redan var spruckna och tog in vatten. Längst ut vid tån skar jag bort en bit på stöveln.
 Sen knipsade jag till "tår" av pinnar...
... innan jag klädde in dem med gipsbinda.
 Därefter målade jag fusktårna med akrylfärg, lackade med klarlack och...
...limmade till sist fast dom i stövlarna med limpistol.

4 kommentarer:

  1. Haha....urläckra! jag trodde det var riktiga tår.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag lovar att dessa kan man trampa på utan att det känns ett dugg. Klantade till det lite i början när tårna skulle monteras ihop och jag helt plötsligt upptäckte att jag satt där med två vänsterfötter! Det var bara att plocka isär och stuva om dom i rätt ordning...

    SvaraRadera
  3. Tack för varningen, kan nog få en och annan att haja till om du ställer dem i ett mörkt hörn i hallen.
    /Karin

    SvaraRadera