En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 6 augusti 2013

Ett rymdäventyr och mamma marsian

Ännu en fantastisk sommardag... kanske den sista?

Barnen roade sig  länge idag med en hög trasmattor och våran gummiluppa (innerslangen till traktordäcket).
De byggde ett rymdskepp som attackerades av en marsian. Några hopprep fastsatta i byxlinningen blev syreslang vid rymdpromenader upp till skogsslänten där hönsbär plockades som ammunition. Ibland behövs inte så mycket mer för den perfekta leken.

Själv såg jag förmodligen ut som en marsian med mina stickade sockar när jag senare plockade ihop mattor efter leken.
Jag tror att jag var relativt ensam om att strutta runt i sådana i högsommarvärmen. Själv tänker jag knappt på det. Jag har tjocksockar året om, ofta dygnet runt. Jag har stickade sockar till alla tillfällen: målarsockar, utesockar, (bara på gården, jag lovar!) gåbortsockar och naturligtvis sovsockar. Men sticka, det kan jag inte, det är för mig helt obegripligt. Tur att det finns andra som sköter den sysslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar