En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 9 april 2014

Det grönskar!

Oj oj, dagarna rullar på så fort och jag inser att det nästan blir en vecka mellan varje inlägg = dåligt samvete... Jag har häcken full med diverse kreativa projekt, t.ex. sydde jag en fladdermusdräkt till sjuåringen i kväll eftersom det snart vankas maskerad. Men nu kära vänner ska jag visa mina gröna fingrar i form av spirande ärtskott.
Lite vanliga gula ärtor, ner med dom i jorden, vattna och vänta!

Sex dagar senare kan vi konstatera att skördetiden snart är här.
Tror det var i ica-tidningen "Buffé" jag såg tipset, men jag är inte helt säker.

 

2 kommentarer:

  1. Vad häftigt, det där ska jag prova!

    SvaraRadera
  2. Ja gör det! Enklare kan det knappast bli. Nu har vi hunnit skörda, åtta dagar efter sådd tror jag det blev. Jag klippte av strax ovanför det nedersta "utskottet" på varje kvist och nu fortsätter det att växa nya skott där. Får se hur många gånger det går att skörda på en sådd.

    SvaraRadera